Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

29 september 2005

Systemet - i nöd och lust?

Utställningen "Systemet - i nöd och lust?" öppnar på Nordiska museet i Stockholm till helgen. Uställningen handlar om den svenska alkoholpolitiken och öppnar upp för samtal om alkoholen i samhället såväl som privat. Jag har bearbetat ett underlag till utställningstexter genom att koncentrera, stryka ner och omformulera. Samtliga texter finns enbart i utställningen men nedan följer ett exempel. Läs mer om utställningen på museets hemsida.

Sidor av saken

Framgång firas med alkohol
- för det är vi verkligen värda!

Bakslag dränks i alkohol och
ångesten lindras en stund

Fest eller fasa?
Belöning eller straff?

Att hålla sin egen balans
Ta hand om dem som faller

Smakar det så kostar det