Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

22 oktober 2007

Porträtt i Åkerbobladet

I fredags kom det senaste numret av Åkerbobladet med ett porträtt av Fredrik "Fö" Karlsson som onekligen är en profil i trakten.

”Jag tänkte bli polis men fastnade i det här förebyggande arbetet,” förklarar Fredrik som tycker att många föräldrar prioriterar fel. ”De tänker mer på sina egna aktiviteter än på att stötta ungarna. Ofta mår barn från välbärgade familjer sämre än de från fattigare förhållanden. Det ställs så stora krav på vuxna med pengar. De har så många måsten, så mycket som andra har och gör som de tycker att de också måste ha och göra. Ibland kommer ungarna i kläm.”Det märks att Fredrik har ett starkt engagemang i det han gör och att han har starka åsikter om samhällsklimatet som han tycker hårdnat på senare år.