Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

29 september 2005

Pressmeddelande från Gröna Korset Sverige

Gröna Korset Sverige gick i går ut med ett pressmeddelande om sambanden mellan klimat- och säkerhetsfrågor och behovet av en insatsstyrka som kan ingripa vid kommande naturkatasrofer. Jag har skrivit meddelandet tillsammans med föreningens ordförande Tonia Moya. Om du vill ha hela meddelandet kan du ringa henne på 031-146 111 eller mejla på greencross@swipnet.se.

Här kommer ingressen:

En internationell insatsstyrka för miljön, beredd att snabbt rycka ut där framtida naturkatastrofer inträffar, behövs. Det anser Gröna Korset som menar att sambanden mellan klimatförändringar, oväder och global säkerhet måste tas på allvar.