Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

22 oktober 2007

Ny bok: Händiga Hanna lagar pappa

Ja, nu finns den alltså, sedan ett tag. Tredje och sista bilderboken om Händiga Hanna. Roligast av de tre tycker jag. Köp gärna direkt från mig. Hundra spenn plus porto, inklusive personlige dedikation. Boken finns också på biblioteket och i bra bokhandlar (öka gärna efterfrågan!), och på nätet förstås.

Ett par favoritsekvenser:

Hanna har inte hittat någon doktor men
den här rullstolen är ganska intressant.
Hanna låtsas att den är sönder och att
hon lagar den.
Nu hör hon att det kommer någon.
Oj då, inte bra.


(...)

Hanna suckar och följer med ut i kontrollrummet.
Hon inte lagat eller byggt något på länge nu.
Inte ens pappa, fast hon vet att han är sönder.
Bara baxat och knuffat på den där rullstolen.