Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

24 november 2005

Artikel i Arbetaren

I veckans nummer av tidningen Arbetaren har jag skrivit en artikel om höstens incidenter med högerextremister i Linköping. Hela artikeln finns bara i den tryckta upplagan.

Polisens utredning av höstens händelser pågår fortfarande och under tiden sitter fyra högerextremister anhållna i väntan på häktningsförhandling. Bara de själva och, beroende på vad som framkommit vid förhören, och ett fåtal polismän vet idag vart de var på väg när de stoppades. Vi andra kan bara gissa vilka planer de kan tänkas ha haft när de med bilen full av vapen och brandbomber grips i den stadsdel där de några veckor tidigare misshandlat två medlemmar i Ung Vänster.

Sedan artikeln skrevs har alla fyra häktats på sannolika skäl misstänkta för förberedelse till grov misshandel och grov mordbrand.

Läs mer om tidningen Arbetaren på www.arbetaren.se