Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

22 november 2005

Referat i Dagens ETC

Dagens ETC har publicerat mitt referat från en visning av Fair Trade Centers film "Rapport från tomtens verkstad" med efterföljande samtal på Arbetets museum i Norrköping förra tisdagen.

Ansvaret för situationen delas mellan de beställande och producerande företagen, berörda stater och oss konsumenter, menar Henrik Lindholm, som försöker dämpa vår frustration och svara på den eviga frågan om vad man som individ kan göra. Fair Trade Center förordar inte bojkott utan vill att vi i stället ska fortsätta öka trycket genom ständiga frågor, i butiker, via hemsidor och telefon.

Läs hela referatet på ETC hemsida www.etc.se
Mer om Fair Trade Center och filmen finns på www.faitradecenter.se