Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

18 september 2006

Droppe om pappor i Corren

Idag publicerar Corren en kortis om några olika pappor som jag såg i somras.

Den första pappan skrattade högt med sitt barn. Senare visslade de båda, falskt och länge, utan att bry sig om att ljudet hördes utanför det lilla mobila rum som bildats kring dem. Utan en tanke på vad vi andra ansåg om repertoaren eller framförandet.
Den andra pappan delade stolt sitt faderskap. Bebisen gick ur famn, i famn, förnöjt dreglande på vännernas solbrända biceps, gripande efter deras svarta hår. Kanske var målet för deras flykt just detta. Att utan rädsla kunna dela närheten till ett nyfött barn.
Den tredje pappan reste på tåg med sina sommarlediga skolbarn. Utan att de märkte något lärde han dem namnen på orterna de reste förbi, brottstycken ur historien, värdet av att resa, inte bara komma fram.
Tre pappor och deras ungar, Östergötland, Sverige, sommaren 2006.