Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

13 juni 2006

Kulturnotis i Corren

Följande notis publicerades i dag, under rubriken VM-tidning, på Correns Kultursida. Heja Sverige!

Här om dagen fick jag ETC:s temanummer om ”Horor, fotboll och män” i brevlådan. Många andra kommer få den i sin hand när de ska se på fotboll i Tyskland, eftersom den ska översättas och delas ut på plats.
ETC har gjort det som verkliga publicister gör. De har varit där på riktigt och de har pratat med dem det berör, med dem som utgör grunden för hela problemet, med männen. Både de som köper och de som avstår.
Äntligen får vi höra direkt från de män som utgör marknaden för sexhandeln, från sexköparna, att uttalat missnöje från andra män är det enda som skulle kunna få dem att avstå.
Nu undrar jag bara hur länge vi ska vänta innan svenska landslagsspelare och alla andra tigande män ska våga utöva detta grupptryck på torskarna. Och hur länge vi ska vänta innan fler publicister vågar skriva öppet om mäns sexualitet och ifrågasätta den gängse bilden av mäns syn på manlighet.
ETC har gjort en förskräcklig tidning. Jag hoppas alla läser den.