Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

19 januari 2009

Om hembygdsvän i Åkerbobladet

I Åkerbobladets januari-nummer skriver jag om Bengt Alfredsson som är engagerad i sin hembygd, Östra Skrukeby.

Jag skriver bland annat:
Bengt tycker att alla som bor på landet borde engagera sig för sin bygd och är själv, utöver engagemanget i Hembygdsföreningen, medlem i både missionsförsamlingen, den lokala IOGT NTO-logen Roxens södra fäste, Åkerbo maskinhistoriska förening och dessutom ordförande i Skrukeby Lillkyrka centerpartiförening.
- Jag förstår mig inte på folk som flyttar ut från stan och sedan bara håller sig för sig själva. Vi bjuder in alla till våra möten och aktiviteter, men det är skralt med gensvaret.


Du kan ladda ner hela numret som .pdf från Åkerbobladets hemsida.