Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

19 januari 2009

Presentation av Anette som bor i gruppbostad

I serien av presentationer av boende i fastigheter som ägs av Linköpings Kommunala Fastigheter (LKF) har turen nu kommit till Anette Liljegren som bor i en gruppbostad. Texten ska användas både till en OH-presentation och till en artikel på deras hemsida.

Ett avsnitt lyder:
Huset, som tidigare var en förskola, ligger mot en liten skogsbacke och är omgivet av en trädgård. Från hallen kommer man in i de gemensamma utrymmena där också personalens kontor får plats. Längre in ligger själva lägenheterna, mitt emot varandra i en korridor, och längst in till höger bor Anette, som trivs bra och tycker det är skönt att bo i egen lägenhet.
Hon har ett öppet och vänligt sätt, med en skojfrisk glimt i ögat. Hon tycker allra bäst om att vara i hemma i lägenheten, som har två rum, kök och badrum med dusch och tvättmaskin, och dessutom en egen uteplats som hänger ihop med resten av trädgården.

Den tidigare artikeln i serien, om Gunhild som bor på Servicehus, ligger nu ute på LKF:s hemsida, under rubriken "reportage". Där hamnar väl så småningom artikeln om Anette också.