Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

04 november 2008

Presentation av boende på Servicehus

På uppdrag av Jerhammar o Co har jag och fotografen Oskar Luren tagit fram material till en presentation och en artikel som Linköpings Kommunala Fastigheter beställt.
En bild från presentationen finns på min hemsida, under "För uppdragsgivare"/"Reklam och information".

Här kommer ett utdrag ur artikeln:
Gunhild är en förnöjsam person med ett långt och händelserikt liv bakom sig. Hon är van att flytta och har alltid snabbt funnit sig väl tillrätta på de platser där hon och maken bott, från Malmö i söder till Narvik i norr. Att det nu blivit Linköping hänger ihop med att hon som änka och pensionär gärna vill bo nära sina barn och barnbarn, även om de också alltid är närvarande på de fotografier som står överallt på hyllor och byråar.