Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

03 februari 2006

Händiga Hanna på radion (?)

I en artikel om skådespelaren Lennart Jähkel skriver Norrländska Socialdemokraten bl a:

"Under våren spelar han (Lennart alltså /min anm.) på Stockholms stadsteater i Det finns ett liv där borta i Vällingby av Kristina Lugn. Men i ett uppehåll i spelschemat har han tagit sig tid för att spela in barnradio i Luleå. Tillsammans med producenten Ingela Lekfalk läser han bland annat in Pelle hjälper en riddare och Händiga Hanna. Det ska bli sex program som sänds under vecka tio. (...) Jag tycker att det är roligt att gestalta barnteater. Böckerna vi läser ur har dessutom fantasifulla historier och en ganska fri form som går utanför realismen och ger utrymme för experimentlusta. "

Informationen är ännu obekräftad men mig veterligt finns det ingen annan Händig Hanna än Lisens och min Händiga Hanna...

Läs hela artikeln