Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

25 mars 2006

Artikel om Händiga Hanna i Corren

Torsdagen den 23 mars publicerade Corren en artikel om Händiga Hanna med anledning av min medverkan vid Svenska Barnboksinstitutets debutantdag i Stockholm.

Berit Grenestam skriver bland annat:

"Första upplagan av "Händiga Hanna lagar bilen" är slut hos förlaget. Bokhandlare runt om i landet har beställt alla de 3 000 exemplar som trycktes i fjol.
– Det handlar om tajming. Jag hittade på Hanna i rätt tid, det finns ett behov av henne just nu, säger Titti Knutsson.
Om det blir en ny upplaga av den första boken vet hon inte ännu. Men den andra boken om Hanna är redan klar. Den kommer i augusti och i den ger sig Hanna ut på landet. Hon besöker ett lantbruk och lagar en trasig mjölkningsrobot avslöjar författaren. Researchen den här gången har hon och Lisen Adbåge gjort på Bleckenstad gård mellan Mjölby och Boxholm. "


Läs hela artikeln.