Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

05 mars 2007

Recension i ETC av "In hate we trust"

Dagens ETC publicerar idag en recension av Elisabeth Ohlson Wallins utställning "In hate we trust", som visas på Norrköpings Stadsmuseum t.o.m. den 25 mars.

Jag tycker bland annat att:
Bilderna berättar, nu som då, om livets bräcklighet och människans utsatthet men det som på håll ser ut som gamla oljemålningar visar sig när man tittar närmare efter vara foton fulla av moderna attribut. Det blir omöjligt att behålla sin känslomässiga distans till motiven när detaljerna är hämtade från ens egen tid. Ingen kan undgå att beröras.

Läs hela recensionen på Dagens ETC, under recensioner.