Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

19 december 2006

Kommentar om "Silly Stor" i ETC

När jag här om dagen besökte Teknikmagasinet såg jag något på deras disk som jag förts inte begrep alls vad det var. När jag till slut gjorde det föranledde det följande text:

Om det står Silly Stor på din pojkväns eller makes önskelista så rekommenderar jag att du skickar dem på terapi eller säger upp bekantskapen. Om önskelistan däremot tillhör någon dåligt avvand och sorgsen singel som du vill ska sluta snegla på dina bröst så kan du möjligen överväga att gå till Teknikmagasinet och lägga upp 79 kronor för en och 129 kronor för två.
Du kanske tror att Silly Stor har något med stor och dumsnäll att göra men det har det inte. Silly Stor är ett bröst av gummi som man kan köpa och klämma på. Alltså utan tillhörande kvinnokropp och de känslomässiga och intellektuella utmaningar som följer med en sådan. Den har diameter 120 mm och beskrivs som avslappnade, klämvänlig och kul. ”En stressboll ’with a twist’.” Den finns också som Silly Liten för den som inte har så stora behov eller kanske till den som har en förkärlek till unga, knoppande bröst. Då med diameter på endast 70 mm.
Marknaden för gags till svensexor kan väl knappast räcka för att dra runt en bizznizz så målgruppen måste väl vara ensamma män med stort teknikintresse och sociala och emotionella rubbningar. Eller möjligen flator som inte vågat komma ut.
Stackars dom.
Stackars oss.