Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

14 december 2007

Om KRAV-gård i Åkerbobladet

I dagens nummer av Åkerbobladet har jag skrivit ett porträtt av Karolina Hårsmar, VD på Öjeby gård AB här intill, som nu ställer om även mjölkproduktionen till KRAV.

Jag skriver bland annat:
"Vi har gjort många förändringar i ladugården för kornas skull och försöker alltid ta hänsyn till deras individuella behov,” berättar Karolina som känner väl till varje enskild ko i den stora besättningen.
Kornas välbefinnande är också en bidragande orsak till att man nu bygger nytt på gården.
”Vi har sedan länge haft ekologisk växtodling men nu anpassar vi även mjölkproduktionen till KRAV. Efter årsskiftet måste då allt foder vara KRAV-godkänt, och det är förstås bara bra om det också kommer från den egna gården."


Du kan få hela artikeln från om du mejlar mej.