Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

14 december 2007

Recension i ETC av Händiga Hanna lagar pappa

Anna Jörgensdotter har skrivit en recension av Händiga Hanna lagar pappa i veckans nummer av Dagens ETC.

Hon ger den tre pluttar av fem möjliga men skriver bland annat att:
"Det är fint att allting kan få lov att vara så enkelt kärleksfullt. Det är en varm berättelse. Folk vill varandra väl; vill hjälpa, berätta, visa vägen. Men också, i det här fallet, nog visa hur samhället kan eller kunde se ut."

... och jag kan bara hålla med. Hon har hajjat vad det är jag vill.
Svärtan har vi alla, även barnen, omkring oss ändå.
Jag vill så gärna visa en annan bild. Som också finns.
JODÅ!!!
Det kärleksfulla, varma, finns också. Fortfarande. I samhället. Till och med på storsjukhus. Jag lovar!
(Även om tyvärr inte är särskilt gångbart eller lönsamt att skriva om det....)

Läs hela recensionen här. (Du får skrolla ner en bit...)