Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

26 maj 2008

Dikt i ETC.nu

I fredagens nummer av ETC.nu finns en av mina dikter publicerad under vinjetten "Orden".
Den handlar om vulkaner och kommer från en omläsning av Lille Prinsen, händelserna i Burma i höstas och en allmän känsla av att det är hög tid...


vi måste sota vulkanerna

underhållet är för länge försummat

nu mullrar det i djupen,
något rör sig där inne
där nere, där borta
och här

vi måste resa oss ur våra bekväma små stolar
lämna de sköna solnedgångarna
och sota vulkanerna

för nu ökar trycket där inne
där nere, där borta
och här

det ryker redan ur rämnorna