Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

22 februari 2008

Lokalpolitiker porträtteras

I Åkerbo, där jag bodde tills helt nyligen, finns ett geografiskt utskott som ska lyssna av vilka frågor som engarerar invånarna i området. Ledamöterna i utskottet porträtteras nu i en serie i Åkerbobladet. Först ut var ordförande Fredrik Lundén (m).

Ett litet utdrag:
Som förtroendevald tycker Fredrik att det är viktigt att vara tillgänglig för invånarna som han representerar. Han deltar därför gärna i partiets gräsrotsarbete och välkomnar såväl telefonsamtal som e-post om både stort och smått. Själv gissar han att dragningen av Ostlänken kommer vara en het fråga den närmaste tiden, tillsammans med en del infrastrukturfrågor i Ekängen.