Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

22 februari 2008

Artikel om lokal, ekologisk hudvård

I senaste Åkerbobladet som kom för någon vecka sedan har jag skrivit en artikel om Kjerstin Egefjärd och Mikael Håkansson som driver uppstickaren Biologica från sitt hem i Askeby.

Jag skriver bl a:
Mikaels erfarenheter från arbete inom ekonomi, IT och på laboratorium har kommit väl till pass och när vi pratat en stund förstår jag att det också handlar om att behärska olika regelverk.
- EU och Sverige ställer höga krav på den här typen av produkter och eftersom vi dessutom vill arbeta med ekologiska råvaror så långt det är möjligt så blir det ju en del att sätta sig in i. Mikael och berättar att det bara är de höga kostnaderna som hindrat dem från att låta Naturskyddsföreningen märka produkterna ”Bra miljöval”.
- Alla våra produkter är så fria från gifter och syntetiska ämnen att de går att äta. Fast de kanske inte smakar så gott, skrattar Kjerstin.