Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

16 juni 2008

Texter till Åkerbobladets juni-nummer

Utdrag ur ett politikerporträtt och en "Åkerboprofil" följer nedan. Du kan ladda ner hela numret som .pdf på Åkerbobladets hemsida.

Sven-Åke "Sventa" Lundh sitter i det geografiska utskottet för sossarna:

- Jag har gått från hårda till mjuka frågor, kan man väl säga, eftersom jag tidigare var ordförande i Teknik- och samhällsbyggnadsnämnden.
Sven-Åke tror att det vore nyttigt för fler politiker att gå den vägen.
- Samhället består ju inte bara av torg och gator utan också av människor. Det har varit lärorikt att uppleva det. Sven-Åke återkommer ofta till ordet hjälpa. Det är också en av hans drivkrafter i det politiska engagemanget. Att hjälpa människor som behöver stöd och att vara med och påverka samhället.



Åkerboprofilen Anders Schultz:

Prisbelönad bonde på gård med anor
Jag ser en rävunge i dikesrenen när jag kör ur till Grävsten i försommarmorgonen och det slår mig sedan, när vi slår oss ner i skuggan intill ladugården, att Anders nog är lite lik en räv, med samma röda hår och pigga blick. Listig är han säkert också, för det är klart att det krävs en viss klurighet för att hålla en gård som Grävsten i ordning. Anders är förstås den äldre av de två och betraktar numera landskapet med bondens hemtama vardagsöga. Ser att där är ett staket som ska lagas, där en takpanna som ligger snett.- De säger alltid att det är så vackert här men det tänker jag inte så mycket på.