Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

15 februari 2009

Porträtt av däckfixare i Åkerbobladet

I Åkerbobladets februarinummer finns en artikel om Gideon "Gidde" Liljegren som har Gummiverkstan, strax utanför Bankekind.

Ett utdrag:
Några fritidsproblem har heller aldrig funnits. I flera år var Gidde mekaniker åt barndomskompisen och Värnas stora dragracingstjärna Micke Kågered, som nu är proffs.
- Vi åkte runt hela Europa och västra USA. Vi flög så mycket att vi fick bonusbiljetter och knappt behövde betala.
Gidde kör också dragracing själv, i klassen ”Superstreet” där det gäller att köra 400 meter så nära en minimitid som möjligt, som ett slags hastighetsprecision. Det går bra, förstår jag, när jag ser prispokalerna som gömmer sig på en hylla i fikarummet.
- Fast det är gemenskapen med de andra förarna som är roligast, att umgås med dem. Det är den trevligaste biten.


Hela tidningen finns att ladda ner på Åkerbobladets hemsida