Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

24 mars 2009

Artikel om unga cross-åkare i Linghem

I mars-numret av Åkerbobladet finns en artikel om bröderna Karhle som är framgångsrika juniorer i motocross. Där skriver jag bland annat:

Alla banor är tuffa. Hoppen kan vara 20-30 meter långa och någon vila ges inte om man ska finnas med bland de främsta. Det är full fart från start till mål, i de dryga tjugo minuter som ett juniorlopp varar.- Man står upp hela tiden, fast ibland kan man sitta lite i kurvorna, berättar Hampus.- Fast man blir inte så trött i benen, mer i ryggen, fyller Lukas i. Jag kan inte låta bli att undra var i de tunna pojkkropparna all den där kraften gömmer sig. Kanske i en osynlig tävlingsinstinkt.

Du kan ladda ner hela mars-numret som pdf på Åkerbobladets hemsida.