Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

01 april 2009

Bok-event i Boxholm

Den 27 februari var jag i Boxholm en förmiddag och lekte skrivarverkstad med en åttondeklass. Arrangemanget ingick i ett projekt som heter LäsKonster där bland annat museer och bibliotek hyr in kulturarbetare för att göra "event" kring en viss bok. Själv tycker jag att det var en utmaning att sätta fart på gänget i Boxholm - men när de väl kommit igång gick det bra.

Läs mer om händelsen på projektets egen blogg.

P.S. Jag avslutade hela verkstaden med övningen "vad finns i lådan" i repris. De flesta skrev då "bilder" eller "lappar" eller något sådant, eftersom de sett att det var vad som verkligen fanns i min låda. Tre elever överraskade dock genom att skriva: "månen", "ett skelett" respektive "en halvnaken apkalv". Det finns hopp!