Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

27 november 2006

Droppe om Amos Oz och glada barn

Idag publicerar Corren följande fundra:

Att sakna humor, fantasi och nyfikenhet är enligt den israeliske författaren och fredsaktivisten Amos Oz karaktäristika på fanatiska människor. Detta och att de ständigt vill omforma oss andra. Ge oss detaljerade riktlinjer för hur vi ska leva våra liv så att vi slipper tänka själva. Så att vi låter bli att tänka själva.
En sådan tur då, tänker jag, att det finns så många nyfikna, fantasifulla och skrattande barn. Byt dina allvarliga, fantasilösa och fullärda vänner mot en hoper ungar. Då får du ett mycket roligare liv och bidrar dessutom till att världen blir en bättre plats att leva på.
Även för fanatikerna.