Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

08 november 2006

Recension av Händiga Hanna på bondgården

Regine Nordström i Norrbottenskuriren har läst "Händiga Hanna på bongården" och reflekterar i sin recension över det moderna jordbruket. Det känns fint att boken lett henne vidare ut i ett mer generellt resonemang om mat och bönder. Det är nämligen ett av syftena med boken.

Regine skriver bland annat:
När hon (Hanna, min anm.) nu hamnat på landet blir det genast uppenbart att varken Titti Knutsson eller Lisen Adbåge är några landsbygdsromantiker, här är det stenhård nutid. Som Astrid Lindgren ville går de här korna ute, nästan en hel vägg är öppen ut mot hagen, och fritt i lagården. Men Lindgren såg knappast framför sig en modern mjölkrobot. En sådan finns på gården och det är också den Hanna får hjälpa till att laga.

Läs hela recensionen