Textmakare Knutssons skyltfönster

Här finns tips om var du kan läsa mina texter. En del kan du läsa bara här. Häng med!

Min bilder
Namn:

Jag är skribent och författare med förkärlek för korta, koncentrerade format. Jag skriver utställningstexter, korta kommentarer och texter till bilderböcker men också debattinlägg och krönikor. Om du vill veta mer så ta en titt på www.textmakareknutsson.se

18 december 2007

Om Åleryd på LKF:s hemsida

På uppdrag av Jerhammar o Co har jag skrivit en text till LKF:s hemsida om husen på Åleryd i Linköping. LKF är det kommunala bolaget Linköpings kommunala fastigheter AB.

Jag inleder så här:
Mellan Vidingsjös villor och Ekholmens flerfamiljshus ligger den gula tegelbyggnad som inrymmer Omsorg Åleryd. Huset breder ut sina flyglar över en stor tomt där personal och boende kan njuta av gräsytor, små skogsdungar och den trivsamma Sinnenas trädgård.

Läs hela artikeln här.